Connect with us

Hiburan

“Bapa saya selalu pesan…” – Pertemuan terakhir Aman Shah, anak selepas 20 tahun terpisah

Published

on

KUALA LUMPUR: Selepas hampir 20 tahun terpisah, kedatangan Allahyarham Aman Shah pada majlis pertunangan anaknya yang juga penyanyi dan komposer dari Singapura, Afrah Athasha pada 3 September lalu memberi petanda sebagai pertemuan terakhir mereka.

Menerusi laman Instagram, Afrah memuat naik luahan kesedihan kira-kira empat jam lalu.

“Saya merasakan kesedihan yang amat sangat dan mengesahkan pemergian bapa.

“Kami sekeluarga amat menghargai jika diberi privasi pada waktu sukar ini.

“Susulan pemergian bapa, semua acara yang saya jayakan akan dibatalkan, minggu ini,” tulisnya.

Afrah memberitahu, dia dan seisi keluarganya kini berada di Kuala Lumpur.

“Saya amat menghargai sekiranya diberikan privasi.

“Saya tidak akan menjawab sebarang pertanyaan media,” katanya.

Menerusi IG, Afrah mohon diberikan privasi pada waktu sukar pemergian arwh bapanya. – Foto IG Afrah Athasha

Afrah turut memaklumkan jen4zah arwh bapanya dibawa ke Masjid Al-Mukhlisin, Alam Damai, Cheras untuk solat jenazah.

Aman pernah mendirikan rumah tangga dengan vokalis kumpulan duo, The Queens dari Singapura, Farah Diba Abdul Aziz pada 1980-an.

Menerusi perkahwinan itu, mereka dikurniakan tiga cahaya mata termasuk Afrah dan berpisah hampir 20 tahun lalu.

Sebelum itu, Aman Shah berkahwin dengan pemenang Miss Kelantan, Rohani Nik, tetapi perkahwinan hanya bertahan selama dua tahun.

Memetik laporan Berita Harian Singapura, Aman Shah hadir pada majlis pertunangan Afrah yang berlangsung di Into The Woods@213 Lavender Street, Singapura pada 3 September lalu.

Ketika ditemui, penyanyi yang popular menerusi lagu Adikku Pandai Menari dan Kepulangan Yang Dinanti itu minta tidak diwawancara kerana mahukan privasi.

Beliau juga meminta wartawan mendoakan masa depan anaknya, Afrah dan tahap kesihatannya kerana menghadapi penyakit jantung.

Allahyarham Aman Shah sempat menghadiri majlis pertunangan Afrah di Singapura pada 3 September lalu. – Foto IG Afrah Athasha

Pada majlis pertunangan itu, Afrah menjelaskan, betapa hatinya gembira dapat menjalin hubungan akrab dengan bapanya selepas terpisah hampir 20 tahun.

Afrah dijaga Farah Diba di Singapura, manakala Aman Shah menetap di Malaysia.

“Bapa saya selalu pesan agar saya bekerja keras demi seni yang saya cintai. Ini kerana tidak akan ada jalan pintas untuk mencapai kejayaan.

“Saya akan pegang nasihatnya dan akan bekerja keras dengan keringat saya sendiri, bukan menumpang populariti bapa,” kata Afrah kepada Berita Harian Singapura.

Terdahulu, pelakon filem Darah Satria dan Cikgu Sayang itu menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Koronari (CCU), IJN akibat komplikasi jantung, kira-kira jam 2.20 petang ini.

Jen4zahya akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Alam Damai, Cheras, malam ini.

Allahyarham Aman Shah meninggalkan enam cahaya mata.

Sumber: BH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

Diana Danielle mohon cer41, dakwa berlaku perbalahan berpanjangan dalam rumah tangga tapi FaridKamil enggan lafaz talak…

Published

on

By

DUNIA hiburan tanah air tiba-tiba dikejutkan dengan berita keretakan rumah tangga artis apabila pelakon Diana Danielle memfailkan cerai terhadap suaminya Farid Kamil awal bulan lalu.

Diana, 32, dikatakan membuat permohonan tersebut atas alasan tiada lagi persefahaman dan telah berlaku perbalahan berpanjangan dalam rumah tangga mereka.

Sebutan permohonan cerai tersebut telah di buat di Mahkamah Rendah Syariah daerah Petaling di Subang Bestari pada pagi Isnin.

Ketika permohonan dibacakan Farid atau Farid Kami Zahari, 42, enggan melafazkan cerai terhadap isterinya itu.

Diana bersama dua orang anaknya.

Sehubungan itu Hakim Syarie, Shukran Yusof memerintahkan pasangan tersebut menjalani proses Jawatankuasa Pendamai dan kes akan disebut semula pada 28 Mac ini.

Untuk rekod Farid dan Diana bernikah pada 3 November 2012 dan mereka dikurniakan sepasang cahaya mata iaitu Muhammad, 10, dan Aurora, 8.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Continue Reading

Hiburan

“Mana hati budi…” – Ali Puteh terkejut dapat notis m4hkamah, pelik rumah ibu pula bakal disit4

Published

on

By

Pelawak sensasi Ali Puteh terkejut apabila menerima notis daripada pihak mahkamah berhubung perintah sita kediaman arwah ibunya, Sabariah Arshad yang terletak di Gombak, Selangor.

Menurut Ali atau nama penuhnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, dia hairan kerana hutang bayaran RM60,000 kepada kakak iparnya iaitu Siti Norhidayah Mohd Ali dan harta milik arwah ibunya adalah dua perkara berbeza.

Saya pun terkejut apabila mendapat panggilan telefon daripada pakcik saya mengatakan rumah arw4h mak saya.. mahkamah keluarkan perintah untuk menyita. 

“Jadi saya peliklah, ini harta arw4h mak saya, kenapa pula untuk dijadikan sebagai cagaran ataupun sita. Yang menjadi kes RM60,000 ini adalah antara saya dengan balu arwah abang saya.

“Tapi saya pelik, kenapa kaitkan dengan harta arwah mak saya dan dicampur adukkan dalam kes saya dengan balu arw4h abang saya yang RM60,000 tu. 

“Rumah arw4h mak saya ini adalah di atas nama arwah mak saya, arwah bapa tiri saya. Bukannya nama saya. Mana hati budi seseorang? Saya ada anak kecil tau.

“Dengan sitaan m4hkamah, surat bercop daripada mahkamah. Benda ini tak sepatutnya terjadi. Nak balas dendam kononnya ini hukum karma. Tak sebenarnya bukan, saya dah tekankan.. kes ini berlainan,” katanya.

Pelawak berusia 34 tahun itu berkata demikian menerusi satu temu bual eksklusif bersama program hiburan, Melodi yang disiarkan hari ini.

Sementara itu, Ali memaklumkan dia memilih untuk berdiam diri tanpa mengeluarkan sebarang kenyataan kerana tidak mahu mengeruhkan isu yang sedia ada.

“Saya diam bukan sebab saya takut, tidak. Sebab kita tak nak keruhkan keadaan lagi. Cukuplah orang maki hamun saya, bertahun dah…

“…dah tiga tahun orang m4ki h4mun saya sebab keluar dari mahkamah kalah, cakap apa pun takkan betul. Percayalah cakap saya,” ujarnya.

Ditanya mengenai ganti rugi RM60,000 tersebut, dia mengakui masih belum membuat sebarang pembayaran kepada Hidayah memandangkan sukar untuk meraih pendapatan buat ketika ini.

“Banyak yang tanya RM60,000 itu dah bayar ke belum. Memang belum buat bayaran pasal kes ini pendapatan kerja saya dah tak macam dulu. Kerja atau show dah tak ada, susah. 

“Bukannya saya nak menolak untuk membayar RM60,000 tu, saya akan cuba membayarnya juga. Cuma saya tak boleh lah nak campak sekali gus sebab saya pun ada tanggungan, dengan kerjaya tak ada langsung.

“Mungkin kita cuba akan membayar secara ansuran,” kongsi Ali.

Terdahulu, Ali gagal dalam rayuan mengetepikan keputusan Mahkamah Sesyen yang diperintahkan untuk membayar ganti rugi berkenaan kerana memfitnah ibu tunggal anak satu itu di laman Instagram, dua tahun lalu.

Sumber: TikTok @melodiberapi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Continue Reading

Hiburan

“Saya nekad unuk melangkah ke depan tanpa …” – Shuhada mahu teruskan hidup, berterima kasih kepada Aliff Syukri

Published

on

By

ISTERI kepada pelakon Hafidz Roshdi iaitu Nurul Shuhada Mat Shukri memberitahu dia tidak mahu lagi berpaling ke belakang dan ingin meneruskan kehidupan tanpa sebarang perasaan dendam.

Shuhada, 29, berkata, dia kini hanya memikirkan tentang anak-anak dan ibu bapanya yang selama ini menjadi tulang belakang dalam hidupnya.

Katanya lagi, dia mahu berusaha memberi kesenangan buat keluarga biarpun sedar dia masih belum sempurna.

“Saya nekad unuk melangkah ke depan tanpa berpaling lagi ke belakang. Biar saya teruskan perjalanan tanpa perasaan dendam.

Shuhada mahu meneruskan hidup demi anak-anak.

“Perjuangan ini secara jujurnya demi Humairah dan Umar, serta kedua ibu bapa saya. Saya sedar diri tidak sempurna.

“Tapi saya nekad demi anak-anak untuk mencari kesenangan buat mereka,” katanya.

Shuhada berkongsi perkara itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di instagram miliknya.

Dalam pada itu, Shuhada turut menzahirkan ucapan terima kasih buat Datuk Aliff Syukri kerana memberikan peluang untuk dia menjadi duta tudung milik usahawan itu.

“Terima kasih buat Aliff Syukri kerana memberi saya kesempatan menjadi duta serta model jenama tudung Datuk,” ujarnya.

Terdahulu, Aliff berkongsi sebuah video yang dimuat naik di Instagram miliknya dan memberikan nasihat kepada Shuhada tentang kemelut rumah tangga yang dihadapi wanita itu.

Shuhada lebih bersemangat untuk mencari rezeki sendiri.

Usahawan itu juga memberitahu bahawa dia ingin melantik Shuhada sebagai duta tudung keluarannya bagi membantu untuk meneruskan kehidupan yang lebih baik.

Untuk rekod, Hafidz dan Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 206 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Humairah, 6, dan Umar kini berusia dua tahun.

Hafidz melafazkan cerai terhadap Shuhada melalui panggilan telefon di hadapan keluarga masing-masing pada 22 Februari lalu sebelum wanita itu memfailkan proses pengesahan lafaz cerai di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 28 Februari lalu.

Kes pengesahan lafaz cerai itu akan disebuat pada 21 Mac ini.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.