Connect with us

Hiburan

“Sebenarnya memang pernah berlaku” – Pelanggan lari tak bayar makanan, Linda Onn halalkan jika terlupa, tapi…

Published

on

PENYAMPAI radio Linda Onn terpaksa menanggung kerugian sebanyak RM103.18 apabila pelanggan yang menikmati hidangan di restoran miliknya, My Mom Chicken Rice cawangan Ampang tidak membuat pembayaran pada Sabtu lalu.

Linda atau Rozlindah Onn berkata, dia tidak menyedari pelanggan berkenaan tidak membuat pembayaran kerana kejadian berlaku ketika restoran berkenaan dipenuhi pelanggan.

Ketika dihubungi mStar, Linda menjelaskan perkara seumpama itu bukan pertama kali sebaliknya sudah berdepan dengan pelbagai ragam pelanggan sepanjang menjalankan restoran makanan.

“Sebenarnya memang pernah berlaku, seperti pelanggan datang, kemudian tidak bayar.

“Tetapi ada juga yang tidak bayar kemudian mereka datang balik kerana mereka memang terlupa,” katanya.

Restoran milik Linda turut dipasang kamera litar tertutup (CCTV).

Bercakap mengenai insiden itu, Linda berkata, dia menyedari hal itu selepas sistem tidak merekodkan pelanggan tersebut sudah menjelaskan bayaran.

“Nak dijadikan cerita, sistem kami nak masukkan bil meja tersebut, tetapi catatan merekodkan pelanggan masih ada, maksudnya pembayaran belum dibuat.

“Apabila staf saya melihat meja berkenaan, ternyata ia sudah kosong dan tiada pelanggan,” jelasnya.

Linda berkata, dia kemudiannya bertindak memeriksa rakaman litar tertutup (CCTV) dan melihat sebuah keluarga bersahaja meninggalkan meja tersebut.

“Ketika kami lihat pada rakaman CCTV, memang seluruh keluarga di meja itu satu persatu meninggalkan meja.

“Saya pun saja je nak muat naik di instagram, andai kata mereka terlupa mungkin akan berpatah balik dan buat pembayaran.

“Tetapi kalau mereka betul-betul terlupa dan tidak ingat, tidak mengapalah saya halalkan,” katanya.

Linda mengingatkan pelanggan tentang isu halal dan haram berkaitan makanan.

Linda turut berkongsi terdapat rakan-rakan yang menasihatinya untuk menukar servis bayar dahulu sebelum pelanggan menikmati hidangan.

Namun, personaliti ini berkata dia sudah memperkenalkan sistem bayaran itu sedekad yang lepas tetapi mendapat maklum balas negatif daripada pelanggan.

“Sebenarnya 10 tahun lalu saya sudah menggunakan sistem bayar dahulu sebelum makan yang kini menjadi trend di restoran makanan.

“Pada ketika itu kami menerima banyak aduan mengatakan sistem ini menyusahkan kerana restoran-restoran lain semuanya makan dahulu baru bayar.

“Jadi, saya pun menukar semula sistem tetapi lain pula jadinya apabila ada pelanggan yang tidak bertanggungjawab melarikan diri sebelum membayar,” ujarnya.

Dalam pada itu, Linda sempat mengingatkan kepada pelanggan tentang isu halal haram lebih-lebih lagi jika ia berkaitan dengan makanan.

“Saya mudah sahaja, ini berkaitan tentang isu makanan yang menjadi darah daging.

“Bagi saya jika benar-benar mereka terlupa, ikhlas dari saya memang saya halalkan. Tetapi kalau disengajakan itu urusan dia dengan Allah SWT,” tambahnya lagi.

Sementara itu, Linda memaklumkan bahawa seorang individu telah hadir untuk membayar bil tersebut dan menanggap isu itu telah selesai.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

“Nak manja-manja duduk rumah belajar masak” – Iqram Dinzly minta Reen Rahim duduk rumah belajar masak gara2 isu diceklk Fezrul Khan

Published

on

By

PELAKON sensasi Iqram Dinzly dalam nada sinis meminta aktres Reen Rahim untuk duduk di rumah dan belajar memasak sekiranya tidak dengan cabaran dalam dalam dunia seni.

Iqram turut menasihatkan agar Reen tidak menjadikan inslden dia diceklk aktor Fezrul Khan ketika menjalani penggambaran filem Batu Syaitan sebagai isu besar sebaliknya perlu kental dan bukannya bersikap ‘manja’.

“Buat Reen, saya percaya dengan aksi ceklk menceklk ia membantu anda untuk lebih maju ke depan dalam dunia lakonan. Dalam bisnes kita kena terima untung atau rugi itu tetap untung. Pengalaman tidak boleh dijual beli namun jangan sampai mencac4tkan atau menc3der4kan diri.

“Bagi saya kalau tak lasak, nak manja-manja duduk rumah belajar masak. Dalam industri ini kita kena belajar reda dan tabah serta tingkatkan prestasi,” katanya.

Reen mendakwa mengalami keceder4an selepas melakukan babak diceklk oleh Fezrul Khan.

Iqram berkongsi perkara tersebut menerusi hantaran di Instastory miliknya.

Dalam pada itu, Iqram berkata, dia yakin Fezrul telah menggunakan teknik yang betul dalam lakonan ketika menjayakan babak tersebut.

Kata Iqram, dia tidak percaya Fezrul benar-benar menceklk Reen apatah lagi aktor itu bukan baharu dalam bidang lakonan dan pasti tahu teknik menjayakan babak lasak.

“Takkanlah Fezrul tak waras nak ceklk betul-betul. Boleh tengok dia guna teknik yang betul. Dia bukan baru setahun jagung tak tahu caranya.

“Masalahnya orang sekeliling yang tiada ditempat kejadian sering melontarkan persepsi buruk dan tanggapan tidak betul,” jelasnya.

Iqram sebelum ini turut terpalit kontroversi menceklk Mona Allen namun ia sekadar gimik mempromosikan drama.

Sebelum ini, nama Iqram juga pernah terpalit kontroversi apabila dia didakwa menceklk pelakon Mona Allen ketika penggambaran drama Hati Yang Dikhianati.

Bagaimanapun kedua-dua pelakon itu mengakui kekecohan tersebut hanya sekadar gimik untuk mempromosikan drama berkenaan.

Untuk rekod, Reen mengakui secara tidak sengaja meninggi suara selepas kejadian diceklk oleh Fezrul sebelum menghubungi pelakon tersebut menjelaskan keadaan sebenar serta menunjukkan kesan cedera dialaminya.

Fezrul dalam temu bual sebelum ini pula menjelaskan babak tersebut dilakukan dengan teknik betul dan kemungkinan berlaku ‘kem4langan’ kecil kerana apa terjadi di depan kamera tidak sama ketika sesi latihan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

Continue Reading

Hiburan

“Mengata Anak Orang Memang Seronok” – Ditudvh Tak Reti Jaga Anak, Suliza Salam Tampil Balas Komen Sark4stlk Netizen

Published

on

By

SUSULAN penularan video memaparkan aksi sumb4ng dikatakan mirip wajah Ismail Izzani, ibu kepada penyanyi berkenaan menjadi mangsa kec4man netizen di media sosial.

Rata-rata menyalahkan ibu Ismail iaitu Datin Suliza Salam, 57, yang didakwa tidak pandai menjaga anak selain memintanya menegur penyanyi berkenaan memandangkan ini bukan kali pertama dia terlibat dalam kontr0versi.

Tidak mampu lagi berdiam diri, Suliza dilihat membalas komen bi4dap netizen yang disifatkan sebagai seronok mengvtuk dan melemparkan fltnah terhadap dirinya dan keluarga.

Suliza memberitahu hanya Allah mampu memberi keampunan dan mengubah perbuatan manusia dan bukannya menerusi kata-kata orang lain.

Suliza tampil membalas komen bi4dap netizen terhadapnya.

“Nak, kamu nanti belum tahu juga, kan? Mengata anak orang memang seronok. Pengakhiran hidup siapa-siapa belum tentu.

“Allah yang Maha Pengampun. Bukan kata-kata orang yang akan ubah dia atau sesiapa juga, tetapi Allah. Fahamkan itu ya,” katanya.

Terdahulu, nama Ismail, 22, menjadi sebutan ramai apabila dia dikatakan individu dalam video yang bercluman dengan seorang wanita berpakaian sksi di sebuah kelab malam.

Menerusi video itu, lelaki tersebut dilihat berpelukan sambil menari dan kemudian mencium pipi dan leher seorang wanita.

Allah yang Maha Pengampun. Bukan kata-kata orang yang akan ubah dia atau sesiapa juga, tetapi Allah.

DATIN SULIZA SALAM

PENYANYI/IBU ISMAIL IZZANI

Dalam pada itu, Suliza yang juga penyanyi era 1980-an memberitahu dia menghargai segala teguran dan mendoakan netizen agar Allah menjaga alb mereka.

“Syukur Alhamdulillah. Terima kasih atas tunjuk ajar dan teguran. Semoga Allah melindungi dan merahmati kamu sekeluarga. Dijauhkan daripada segala alb dan muslbah,” ujarnya.

Sementara itu, netizen masih meluahkan rasa tidak puas hati dan meninggalkan komen sark4stik berhubung kontr0versi melanda Ismail di Instagram Suliza.

Ibu Ismail jadi mangsa kec4man netizen.

“Nak bertanya, Mail dah kena rotan belum? Sudah-sudahlah back up anak, benda sangat jelas,” komen netizen.

Usaha mStar untuk mendapatkan penjelasan Ismail berhubung isu tersebut bagaimanapun tidak berjaya apabila panggilan dan mesej dihantar tidak berjawab.

Ini bukan kali pertama nama penyanyi lagu Luar Biasa mencetuskan kontroversi malah pernah mencetuskan kem4rahan peminat apabila pernah berpelukan dengan seorang rakan artis senior pada 2018.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Continue Reading

Hiburan

(Video) “Ibu Bakar?…” – Perkongsian Terbaru Anak Dayah Bakar Buat Ramai Geram

Published

on

By

Anak lelaki kepada pengacara Dayah Bak4r iaitu Achbar Muhammad Fahri sering menjadi tumpuan ramai. 

Meskipun baru berusia dua tahun, gelagat lucu dan comel Fahri sering mencuit hati mereka yang melihat. 

Macam – macam kerenahnya yang menghiburkan seperti memberi al4san tidak mahu ke sekolah sehinggalah memanggil ibunya dengan nama sebenar Dayah. 

Rata – rata warga maya terhibur melihat gelagat Dayah dan Fahri yang sentiasa ceria selain membuatkan hari – hari mereka yang melihat turut ceria. 

Terbaru, perkongsian mengenai Fahri sekali lagi mencuit hati ramai dimana Dayah mengajar anaknya menyebut nama penuhnya. 

Pada mulanya Fahri hanya dapat menyebut nama ayah Dayah iaitu Bak4r sahaja, namun berhasil menyebut nama penuh ibunya buat kali kedua. 

 

Reaksi Fahri yang berjaya menyebut nama ibunya dengan betul membuatkan ramai ger4m dengan kecomelannya. 

“Kalau tak kelakar tu bukan Fahri lah kan, haish ger4m aih mulut tu cerdik sangat”

“Fahri ni happy go lucky laaa sebijik ibu dia. Nape comel sgt ni fahri?!!!! ”

“Nak tgk fahri lama2 biar terkenan. ger4mmmmm comel sangat ni”

“Melting la tgk fahri”

“Bestie vibes betul ibu dgn fahri ni ahhahaha”

“Eeeee fahri ni tau … comel sgt knpe … eee ger4mlahhh”

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Gambar, dayahbakar

Video, @dayahbakar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.