Connect with us

Hiburan

‘Yang lain semua ‘malaikat’, saya bukan’ – Zul Ariffin

Published

on

PELAKON Zul Ariffin didend4 RM30,000 selepas mengaku bersalah kerana memuat naik kandungan bersifat sumb4ng di media sosial miliknya pada Mac lalu.

Zul atau nama sebenar Zulkifli Ariffin, 35, membuat pengakuan itu selepas pertudvhan dibacakan terhadapnya di hadapan hakim Noorhisham Mohd Jaafar di Mahkamah Sesyen Sepang, Selangor pada Selasa.

Zul selaku plaintif diwakili oleh dua orang peguam iaitu Saresh Mahendaren dan Sivaram Prasad.

Pelakon itu hadir di mahkamah kira-kira pukul 8.15 pagi mengenakan sut berwarna kelabu dilihat berada dalam keadaan tenang.

Turut menemani aktor filem Talbis Iblis itu ialah teman baiknya iaitu penerbit filem Gayatri Su-Lin Pillai dan pengurusnya.

Zul tenang hadir ke Mahkamah Sesyen Sepang pada pagi Selasa.

Aktor popular, Zul Ariffin secara sinis menempelak pihak terbabit atas pertudvhan yang dihadapinya.

Menurutnya, dia dengan rela hati mengambil tanggungjawab untuk mengaku bersalah terhadap pertudvhan yang dikemukakan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

“Yang lain semua terlibat (adalah) malaikat, saya seorang mengaku. Tidak mengapa,” katanya ketika ditemui pemberita selepas prosiding di Kompleks Mahkamah Sepang di sini pada Selasa.

Zul Ariffin berkata, sebagai pelakon dan selebriti, setiap tindak-tanduk akan menerima akibatnya.

“Saya tahu salah saya sebab membuat hantaran,” katanya.

Menurutnya, pertudvhan itu menjadi pengajaran terhadapnya untuk lebih berhati-hati di media sosial.

“Juga pengajaran kepada orang-orang atau pelakon lain di luar sana.

“Jika disuruh membuat hantaran, tak payahlah. Beriya-iya ‘dibakar’ untuk tujuan promosi, berhati-hatilah. Jadikan saya sebagai contoh,” katanya.

Sebelum ini pelakon itu didakwa memuat naik kandungan video babak panas bersama seorang pelakon bagi tujuan promosi drama berjudul Perempuan Itu di Instagram miliknya.

Perkongsian Zul itu mengundang pelbagai reaksi netizen apabila klip video itu dikatakan tidak sesuai untuk dipertontonkan khususnya di Malaysia kerana mengandungi elemen sumbang dan keterlaluan.

Babak pan4s dikongsi Zul Ariffin undang rasa kurang senang netizen.

Tindakan Zul itu bukan sahaja menjadi bualan netizen, malah turut menarik perhatian Menteri Komunikasi dan Multimedia, Tan Sri Annuar Musa dan pendakwah.

Pendakwaan terhadap pelakon itu dijalankan mengikut Seksyen 233 (1) (A) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Sumber: Sinar Harian, mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

Diana Danielle mohon cer41, dakwa berlaku perbalahan berpanjangan dalam rumah tangga tapi FaridKamil enggan lafaz talak…

Published

on

By

DUNIA hiburan tanah air tiba-tiba dikejutkan dengan berita keretakan rumah tangga artis apabila pelakon Diana Danielle memfailkan cerai terhadap suaminya Farid Kamil awal bulan lalu.

Diana, 32, dikatakan membuat permohonan tersebut atas alasan tiada lagi persefahaman dan telah berlaku perbalahan berpanjangan dalam rumah tangga mereka.

Sebutan permohonan cerai tersebut telah di buat di Mahkamah Rendah Syariah daerah Petaling di Subang Bestari pada pagi Isnin.

Ketika permohonan dibacakan Farid atau Farid Kami Zahari, 42, enggan melafazkan cerai terhadap isterinya itu.

Diana bersama dua orang anaknya.

Sehubungan itu Hakim Syarie, Shukran Yusof memerintahkan pasangan tersebut menjalani proses Jawatankuasa Pendamai dan kes akan disebut semula pada 28 Mac ini.

Untuk rekod Farid dan Diana bernikah pada 3 November 2012 dan mereka dikurniakan sepasang cahaya mata iaitu Muhammad, 10, dan Aurora, 8.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Continue Reading

Hiburan

“Mana hati budi…” – Ali Puteh terkejut dapat notis m4hkamah, pelik rumah ibu pula bakal disit4

Published

on

By

Pelawak sensasi Ali Puteh terkejut apabila menerima notis daripada pihak mahkamah berhubung perintah sita kediaman arwah ibunya, Sabariah Arshad yang terletak di Gombak, Selangor.

Menurut Ali atau nama penuhnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, dia hairan kerana hutang bayaran RM60,000 kepada kakak iparnya iaitu Siti Norhidayah Mohd Ali dan harta milik arwah ibunya adalah dua perkara berbeza.

Saya pun terkejut apabila mendapat panggilan telefon daripada pakcik saya mengatakan rumah arw4h mak saya.. mahkamah keluarkan perintah untuk menyita. 

“Jadi saya peliklah, ini harta arw4h mak saya, kenapa pula untuk dijadikan sebagai cagaran ataupun sita. Yang menjadi kes RM60,000 ini adalah antara saya dengan balu arwah abang saya.

“Tapi saya pelik, kenapa kaitkan dengan harta arwah mak saya dan dicampur adukkan dalam kes saya dengan balu arw4h abang saya yang RM60,000 tu. 

“Rumah arw4h mak saya ini adalah di atas nama arwah mak saya, arwah bapa tiri saya. Bukannya nama saya. Mana hati budi seseorang? Saya ada anak kecil tau.

“Dengan sitaan m4hkamah, surat bercop daripada mahkamah. Benda ini tak sepatutnya terjadi. Nak balas dendam kononnya ini hukum karma. Tak sebenarnya bukan, saya dah tekankan.. kes ini berlainan,” katanya.

Pelawak berusia 34 tahun itu berkata demikian menerusi satu temu bual eksklusif bersama program hiburan, Melodi yang disiarkan hari ini.

Sementara itu, Ali memaklumkan dia memilih untuk berdiam diri tanpa mengeluarkan sebarang kenyataan kerana tidak mahu mengeruhkan isu yang sedia ada.

“Saya diam bukan sebab saya takut, tidak. Sebab kita tak nak keruhkan keadaan lagi. Cukuplah orang maki hamun saya, bertahun dah…

“…dah tiga tahun orang m4ki h4mun saya sebab keluar dari mahkamah kalah, cakap apa pun takkan betul. Percayalah cakap saya,” ujarnya.

Ditanya mengenai ganti rugi RM60,000 tersebut, dia mengakui masih belum membuat sebarang pembayaran kepada Hidayah memandangkan sukar untuk meraih pendapatan buat ketika ini.

“Banyak yang tanya RM60,000 itu dah bayar ke belum. Memang belum buat bayaran pasal kes ini pendapatan kerja saya dah tak macam dulu. Kerja atau show dah tak ada, susah. 

“Bukannya saya nak menolak untuk membayar RM60,000 tu, saya akan cuba membayarnya juga. Cuma saya tak boleh lah nak campak sekali gus sebab saya pun ada tanggungan, dengan kerjaya tak ada langsung.

“Mungkin kita cuba akan membayar secara ansuran,” kongsi Ali.

Terdahulu, Ali gagal dalam rayuan mengetepikan keputusan Mahkamah Sesyen yang diperintahkan untuk membayar ganti rugi berkenaan kerana memfitnah ibu tunggal anak satu itu di laman Instagram, dua tahun lalu.

Sumber: TikTok @melodiberapi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Continue Reading

Hiburan

“Saya nekad unuk melangkah ke depan tanpa …” – Shuhada mahu teruskan hidup, berterima kasih kepada Aliff Syukri

Published

on

By

ISTERI kepada pelakon Hafidz Roshdi iaitu Nurul Shuhada Mat Shukri memberitahu dia tidak mahu lagi berpaling ke belakang dan ingin meneruskan kehidupan tanpa sebarang perasaan dendam.

Shuhada, 29, berkata, dia kini hanya memikirkan tentang anak-anak dan ibu bapanya yang selama ini menjadi tulang belakang dalam hidupnya.

Katanya lagi, dia mahu berusaha memberi kesenangan buat keluarga biarpun sedar dia masih belum sempurna.

“Saya nekad unuk melangkah ke depan tanpa berpaling lagi ke belakang. Biar saya teruskan perjalanan tanpa perasaan dendam.

Shuhada mahu meneruskan hidup demi anak-anak.

“Perjuangan ini secara jujurnya demi Humairah dan Umar, serta kedua ibu bapa saya. Saya sedar diri tidak sempurna.

“Tapi saya nekad demi anak-anak untuk mencari kesenangan buat mereka,” katanya.

Shuhada berkongsi perkara itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di instagram miliknya.

Dalam pada itu, Shuhada turut menzahirkan ucapan terima kasih buat Datuk Aliff Syukri kerana memberikan peluang untuk dia menjadi duta tudung milik usahawan itu.

“Terima kasih buat Aliff Syukri kerana memberi saya kesempatan menjadi duta serta model jenama tudung Datuk,” ujarnya.

Terdahulu, Aliff berkongsi sebuah video yang dimuat naik di Instagram miliknya dan memberikan nasihat kepada Shuhada tentang kemelut rumah tangga yang dihadapi wanita itu.

Shuhada lebih bersemangat untuk mencari rezeki sendiri.

Usahawan itu juga memberitahu bahawa dia ingin melantik Shuhada sebagai duta tudung keluarannya bagi membantu untuk meneruskan kehidupan yang lebih baik.

Untuk rekod, Hafidz dan Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 206 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Humairah, 6, dan Umar kini berusia dua tahun.

Hafidz melafazkan cerai terhadap Shuhada melalui panggilan telefon di hadapan keluarga masing-masing pada 22 Februari lalu sebelum wanita itu memfailkan proses pengesahan lafaz cerai di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 28 Februari lalu.

Kes pengesahan lafaz cerai itu akan disebuat pada 21 Mac ini.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.