Connect with us

Hiburan

CEO Awesome TV bakal berdepan saman… “Jangan sibuk jaga hal orang, bayar dulu hutang produser” – A. Aida

Published

on

KETUA Pegawai Eksekutif (CEO) Awesome TV iaitu Datuk Adam Ilyas berdepan tindakan sam4n oleh penerbit drama Datuk A Aida kerana mengh4sut Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) supaya mengambil tindakan tegas menggugurkannya sebagai ahli lembaga agensi itu.

A. Aida atau Zaidah Awang berkata, pemilik stesen televisyen itu tidak berhak untuk mempersoalkan pelantikannya kerana ia telah dipersetujui oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia, Tan Sri Annuar Musa.

“Atas kapasiti apa dia hendak mencadangkan Finas mengambil tindakan terhadap saya? Saya tidak buat apa-apa kesalahan dalam Finas malah penyertaan saya sebagai ahli lembaga Finas ialah untuk membantu agensi itu dalam memberi manfaat kepada pekerja-pekerja seni,” katanya kepada mStar.

A. Aida mengulas laporan media memetik kenyataan Adam yang mendakwa dia tidak layak menggalas peranan sebagai ahli perbadanan Finas selepas dia melontarkan pandangan hanya memilih pelakon kacak dan cantik untuk berlakon bawah produksi keluaran syarikatnya.

CEO Awesome TV, Datuk Adam Ilyas.

Adam dalam siaran medianya tidak bersetuju dengan pendapat A. Aida selain menegaskan kenyataan wanita itu tidak bijak dan merosakkan industri seni negara apatah lagi ia datangnya daripada seorang ahli Lembaga Pengarah Finas.

Jelas A. Aida, kenyataannya sebelum ini atas kapasiti dia sebagai ahli perniagaan iaitu penerbit A. Aida Production yang mana pemilihan pelakon berdasarkan rupa paras dibuat selepas persetujuan dengan stesen televisyen dan juga kerana mengikut kehendak skrip.

Malah kriteria pemilihan pelakon bawah produksinya, seseorang itu perlulah mempunyai bakat terlebih dahulu sementara soal wajah pula ialah pakej tambahan.

“‘Kalau yang datang uji bakat tu kacak, sado dan cantik tapi lakonan macam kayu, takkan saya nak ambil?

Atas kapasiti apa dia hendak mencadangkan Finas mengambil tindakan terhadap saya?

DATUK A. AIDA

PRODUSER

“Tahu atau tidak, dah berapa ramai pelakon kacak, sado dan cantik yang saya ‘reject’ semasa datang uji bakat? Saya juga perlu menjaga kualiti dalam sesebuah penerbitan saya,” tambahnya.

Dalam pada itu A. Aida menegur Adam agar tidak sibuk menjaga hal orang lain sebaliknya menyelesaikan dahulu masalah yang dihadapi dengan produser drama tempatan.

Selaku Timbalan Presiden, Persatuan Penerbit Televisyen Malaysia (PTVM) A. Aida mendedahkan pihaknya mendapat banyak aduan daripada produser bahawa pihak Awesome TV tidak melunaskan bayaran karya yang disiarkan di saluran TV itu.

“Ramai produser pengadu kepada pihak kami, Awesome TV masih tak bayar hutang selepas membeli karya mereka.

Kenyataan A. Aida disalah erti oleh ramai pihak.

“Produser dah keluarkan duit untuk bayar pelakon tapi kalau stesen TV masih tidak lunaskan pembayaran, macam mana produser kita nak cari makan apatah lagi kalau ia melibatkan produser baru.

“Sepatutnya stesen TV seperti Awesome ini membantu produser-produser kita dan bukannya memberi beban kepada mereka,” tegurnya yang menuntut agar pembayaran tertangguh kepada produser dibuat segera.

Tanpa mahu mendedahkan nama-nama produser yang menjadi m4ngsa A. Aida berkata, walaupun kenyataan dia baru-baru ini mengundang kontroversi namun dia tidak pernah berhutang dengan mana-mana artis yang berlakon bawah syarikatnya.

Justeru A. Aida menuntut agar CEO stesen televisyen berkenaan agar menarik semula kenyataan dibuatnya itu.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

“Nak manja-manja duduk rumah belajar masak” – Iqram Dinzly minta Reen Rahim duduk rumah belajar masak gara2 isu diceklk Fezrul Khan

Published

on

By

PELAKON sensasi Iqram Dinzly dalam nada sinis meminta aktres Reen Rahim untuk duduk di rumah dan belajar memasak sekiranya tidak dengan cabaran dalam dalam dunia seni.

Iqram turut menasihatkan agar Reen tidak menjadikan inslden dia diceklk aktor Fezrul Khan ketika menjalani penggambaran filem Batu Syaitan sebagai isu besar sebaliknya perlu kental dan bukannya bersikap ‘manja’.

“Buat Reen, saya percaya dengan aksi ceklk menceklk ia membantu anda untuk lebih maju ke depan dalam dunia lakonan. Dalam bisnes kita kena terima untung atau rugi itu tetap untung. Pengalaman tidak boleh dijual beli namun jangan sampai mencac4tkan atau menc3der4kan diri.

“Bagi saya kalau tak lasak, nak manja-manja duduk rumah belajar masak. Dalam industri ini kita kena belajar reda dan tabah serta tingkatkan prestasi,” katanya.

Reen mendakwa mengalami keceder4an selepas melakukan babak diceklk oleh Fezrul Khan.

Iqram berkongsi perkara tersebut menerusi hantaran di Instastory miliknya.

Dalam pada itu, Iqram berkata, dia yakin Fezrul telah menggunakan teknik yang betul dalam lakonan ketika menjayakan babak tersebut.

Kata Iqram, dia tidak percaya Fezrul benar-benar menceklk Reen apatah lagi aktor itu bukan baharu dalam bidang lakonan dan pasti tahu teknik menjayakan babak lasak.

“Takkanlah Fezrul tak waras nak ceklk betul-betul. Boleh tengok dia guna teknik yang betul. Dia bukan baru setahun jagung tak tahu caranya.

“Masalahnya orang sekeliling yang tiada ditempat kejadian sering melontarkan persepsi buruk dan tanggapan tidak betul,” jelasnya.

Iqram sebelum ini turut terpalit kontroversi menceklk Mona Allen namun ia sekadar gimik mempromosikan drama.

Sebelum ini, nama Iqram juga pernah terpalit kontroversi apabila dia didakwa menceklk pelakon Mona Allen ketika penggambaran drama Hati Yang Dikhianati.

Bagaimanapun kedua-dua pelakon itu mengakui kekecohan tersebut hanya sekadar gimik untuk mempromosikan drama berkenaan.

Untuk rekod, Reen mengakui secara tidak sengaja meninggi suara selepas kejadian diceklk oleh Fezrul sebelum menghubungi pelakon tersebut menjelaskan keadaan sebenar serta menunjukkan kesan cedera dialaminya.

Fezrul dalam temu bual sebelum ini pula menjelaskan babak tersebut dilakukan dengan teknik betul dan kemungkinan berlaku ‘kem4langan’ kecil kerana apa terjadi di depan kamera tidak sama ketika sesi latihan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

Continue Reading

Hiburan

“Mengata Anak Orang Memang Seronok” – Ditudvh Tak Reti Jaga Anak, Suliza Salam Tampil Balas Komen Sark4stlk Netizen

Published

on

By

SUSULAN penularan video memaparkan aksi sumb4ng dikatakan mirip wajah Ismail Izzani, ibu kepada penyanyi berkenaan menjadi mangsa kec4man netizen di media sosial.

Rata-rata menyalahkan ibu Ismail iaitu Datin Suliza Salam, 57, yang didakwa tidak pandai menjaga anak selain memintanya menegur penyanyi berkenaan memandangkan ini bukan kali pertama dia terlibat dalam kontr0versi.

Tidak mampu lagi berdiam diri, Suliza dilihat membalas komen bi4dap netizen yang disifatkan sebagai seronok mengvtuk dan melemparkan fltnah terhadap dirinya dan keluarga.

Suliza memberitahu hanya Allah mampu memberi keampunan dan mengubah perbuatan manusia dan bukannya menerusi kata-kata orang lain.

Suliza tampil membalas komen bi4dap netizen terhadapnya.

“Nak, kamu nanti belum tahu juga, kan? Mengata anak orang memang seronok. Pengakhiran hidup siapa-siapa belum tentu.

“Allah yang Maha Pengampun. Bukan kata-kata orang yang akan ubah dia atau sesiapa juga, tetapi Allah. Fahamkan itu ya,” katanya.

Terdahulu, nama Ismail, 22, menjadi sebutan ramai apabila dia dikatakan individu dalam video yang bercluman dengan seorang wanita berpakaian sksi di sebuah kelab malam.

Menerusi video itu, lelaki tersebut dilihat berpelukan sambil menari dan kemudian mencium pipi dan leher seorang wanita.

Allah yang Maha Pengampun. Bukan kata-kata orang yang akan ubah dia atau sesiapa juga, tetapi Allah.

DATIN SULIZA SALAM

PENYANYI/IBU ISMAIL IZZANI

Dalam pada itu, Suliza yang juga penyanyi era 1980-an memberitahu dia menghargai segala teguran dan mendoakan netizen agar Allah menjaga alb mereka.

“Syukur Alhamdulillah. Terima kasih atas tunjuk ajar dan teguran. Semoga Allah melindungi dan merahmati kamu sekeluarga. Dijauhkan daripada segala alb dan muslbah,” ujarnya.

Sementara itu, netizen masih meluahkan rasa tidak puas hati dan meninggalkan komen sark4stik berhubung kontr0versi melanda Ismail di Instagram Suliza.

Ibu Ismail jadi mangsa kec4man netizen.

“Nak bertanya, Mail dah kena rotan belum? Sudah-sudahlah back up anak, benda sangat jelas,” komen netizen.

Usaha mStar untuk mendapatkan penjelasan Ismail berhubung isu tersebut bagaimanapun tidak berjaya apabila panggilan dan mesej dihantar tidak berjawab.

Ini bukan kali pertama nama penyanyi lagu Luar Biasa mencetuskan kontroversi malah pernah mencetuskan kem4rahan peminat apabila pernah berpelukan dengan seorang rakan artis senior pada 2018.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Continue Reading

Hiburan

(Video) “Ibu Bakar?…” – Perkongsian Terbaru Anak Dayah Bakar Buat Ramai Geram

Published

on

By

Anak lelaki kepada pengacara Dayah Bak4r iaitu Achbar Muhammad Fahri sering menjadi tumpuan ramai. 

Meskipun baru berusia dua tahun, gelagat lucu dan comel Fahri sering mencuit hati mereka yang melihat. 

Macam – macam kerenahnya yang menghiburkan seperti memberi al4san tidak mahu ke sekolah sehinggalah memanggil ibunya dengan nama sebenar Dayah. 

Rata – rata warga maya terhibur melihat gelagat Dayah dan Fahri yang sentiasa ceria selain membuatkan hari – hari mereka yang melihat turut ceria. 

Terbaru, perkongsian mengenai Fahri sekali lagi mencuit hati ramai dimana Dayah mengajar anaknya menyebut nama penuhnya. 

Pada mulanya Fahri hanya dapat menyebut nama ayah Dayah iaitu Bak4r sahaja, namun berhasil menyebut nama penuh ibunya buat kali kedua. 

 

Reaksi Fahri yang berjaya menyebut nama ibunya dengan betul membuatkan ramai ger4m dengan kecomelannya. 

“Kalau tak kelakar tu bukan Fahri lah kan, haish ger4m aih mulut tu cerdik sangat”

“Fahri ni happy go lucky laaa sebijik ibu dia. Nape comel sgt ni fahri?!!!! ”

“Nak tgk fahri lama2 biar terkenan. ger4mmmmm comel sangat ni”

“Melting la tgk fahri”

“Bestie vibes betul ibu dgn fahri ni ahhahaha”

“Eeeee fahri ni tau … comel sgt knpe … eee ger4mlahhh”

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Gambar, dayahbakar

Video, @dayahbakar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.