Connect with us

Hiburan

(Video) Seb4k dengar rayuan Melia Aimelia cari ‘job’ akibat kesemp1tan hidup, Tak sangka A. Aida terus bagi tawaran berlakon

Published

on

PELAKON Melia Aimelia sebak apabila luahan kepayahan hidup dan merayu mana-mana produser agar mengambilnya berlakon demi kelangsungan hidup mendapat perhatian produser, Datuk A. Aida yang menawarkannya terlibat dalam telefilem Rumah Tangga Berlumut.

Melia atau Noor Aimelia Zaidi, 28, berkata, selepas kisahnya disiarkan mStar, dia ada menerima panggilan telefon daripada wakil syarikat A. Aida Production yang menawarkan watak dalam drama arahan Riza Baharudin itu.

“Pertama sekali saya nak ucapkan terima kasih kepada Datuk A. Aida kerana membuka peluang buat saya kembali sebagai pelakon dan dia seorang yang baik hati walaupun pertama kali kami berjumpa.

“Alhamdulillah selepas kisah saya disiarkan mStar sebelum ini, saya ada terima panggilan telefon daripada pihak A. Aida Production dan apabila dimaklumkan mengenai jadual dan lokasi penggambaran sekitar Kuala Lumpur saya terus terima.

Melia mengucapkan ribuan terima kasih kepada A.Aida kerana mengambilnya berlakon.

“Selepas berbincang dengan ayah dan ibu, mereka memberi keizinan dan Insya Allah ini merupakan permulaan buat saya sebagai pelakon selepas lama menghilangkan diri,” katanya.

Melia ditemui sewaktu di lokasi penggambaran drama Rumah Tangga Berlumut di Kampung Baru, Kuala Lumpur pada Isnin.

Menerusi drama berkenaan, Melia memegang watak sebagai Rozie yang turut menampilkan barisan pelakon seperti Ikhram Juhairi, Jaja Ellyas, Rosnah Johari, Zaidi Omar dan Razak Ahmad.

Ia sedang menjalani penggambaran di sekitar Kuala Lumpur sehingga Sabtu ini dan akan ditayangkan menerusi saluran Salam HD (133) Unifi TV.

Melia memegang watak sebagai Rozie dalam Telefilem Rumah Bertangga Lumut.

Melia berkata, tawaran yang diterimanya itu sedikit sebanyak dapat membantu meringankan beban keluaga terutamanya dalam mendapatkan rawatan bapa yang menghidap kanser.

“Niat saya hanya satu ingin membantu mengurangkan beban keluarga dan Insya Allah pendapatan yang diterima boleh digunakan untuk tujuan rawatan bapa yang sedang melawan kanser.

“Ini adalah keajaiban daripada Allah SWT, dengan doa-doa orang di luar sana yang mendengar rintihan dan suara hati saya serta keluarga. Saya mungkin tak sempat baca semua komen tetapi ibu memberitahu sangat ramai mendoakan kami. Terima kasih buat semua dan mStar kerana sudi membantu Melia sekeluarga,” ujarnya.

Selepas berbincang dengan ayah dan ibu, mereka memberi keizinan dan Insya Allah ini merupakan permulaan buat saya sebagai pelakon selepas lama menghilangkan diri.

MELIA AIMELIA

PELAKON

Sementara itu, Melia memberitahu tahap kesihatan bapanya semakin menurun sejak kebelakangan ini dan pembedahan membuang nanah di kepalanya terpaksa ditangguhkan buat sementara waktu.

Meskipun berat meninggalkan bapa di rumah, namun Melia berkata dia terpaksa berbuat demikian demi mencari rezeki buat mereka sekeluarga.

Tambahnya, walaupun sebelum ini A. Aida terpalit dengan kontroversi memilih pelakon berdasarkan rupa-paras namun tawaran yang diberikan memperlihatkan sisi baik wanita itu yang bermurah hati untuk membantu individu dalam kesusahan.

Melia tinggalkan dunia lakonan sebelum ini kerana menjaga bapanya yang diserang kanser.

Dalam pada itu, A. Aida yang ditemui di lokasi penggambaran telefilem itu berkata, dia memberi peluang kepada Melia selepas membaca kisahnya yang tersebar di media sosial malah ada ramai memaklumkan mengenai perkara itu di Instagram.

“Macam Melia ini saya tahu dia merupakan seorang pelakon dan ada asas lakonan, untuk telefilem ini sebagai percubaan terlebih dahulu. Saya selalu beri peluang kepada pelakon baru dan apabila membaca kisahnya saya terpanggil beri peluang ini.

“Saya ada tanya pengarah sama ada dia boleh berlakon atau tidak, Riza memberitahu mungkin boleh ambil berlakon untuk slot Akasia pula selepas ini,” katanya.

Datuk A.Aida akan menawarkan Melia untuk projek yang akan datang.

Portal mStar dalam laporannya sebelum ini menyiarkan luahan Melia yang berhadapan kesempitan hidup kerana tiada pendapatan tetap dan hanya berharap bantuan daripada badan kebajikan berikutan tanggungjawabnya menjaga keluarga termasuk bapa yang sakit sementara adiknya pula ialah Orang Kelainan Upaya (OKU).

Melia memperlahankan karier seni pada tahun 2012 kerana menjaga bapanya yang sakit menyebabkan ramai menyangka dia sudah mengundurkan diri daripada industri lakonan.

Tiada Unifi? Tiada masalah. Muat turun aplikasi playtv@unifi di Google Store untuk menonton program menarik di Salam HD 133 sekarang.

 

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

“Nak manja-manja duduk rumah belajar masak” – Iqram Dinzly minta Reen Rahim duduk rumah belajar masak gara2 isu diceklk Fezrul Khan

Published

on

By

PELAKON sensasi Iqram Dinzly dalam nada sinis meminta aktres Reen Rahim untuk duduk di rumah dan belajar memasak sekiranya tidak dengan cabaran dalam dalam dunia seni.

Iqram turut menasihatkan agar Reen tidak menjadikan inslden dia diceklk aktor Fezrul Khan ketika menjalani penggambaran filem Batu Syaitan sebagai isu besar sebaliknya perlu kental dan bukannya bersikap ‘manja’.

“Buat Reen, saya percaya dengan aksi ceklk menceklk ia membantu anda untuk lebih maju ke depan dalam dunia lakonan. Dalam bisnes kita kena terima untung atau rugi itu tetap untung. Pengalaman tidak boleh dijual beli namun jangan sampai mencac4tkan atau menc3der4kan diri.

“Bagi saya kalau tak lasak, nak manja-manja duduk rumah belajar masak. Dalam industri ini kita kena belajar reda dan tabah serta tingkatkan prestasi,” katanya.

Reen mendakwa mengalami keceder4an selepas melakukan babak diceklk oleh Fezrul Khan.

Iqram berkongsi perkara tersebut menerusi hantaran di Instastory miliknya.

Dalam pada itu, Iqram berkata, dia yakin Fezrul telah menggunakan teknik yang betul dalam lakonan ketika menjayakan babak tersebut.

Kata Iqram, dia tidak percaya Fezrul benar-benar menceklk Reen apatah lagi aktor itu bukan baharu dalam bidang lakonan dan pasti tahu teknik menjayakan babak lasak.

“Takkanlah Fezrul tak waras nak ceklk betul-betul. Boleh tengok dia guna teknik yang betul. Dia bukan baru setahun jagung tak tahu caranya.

“Masalahnya orang sekeliling yang tiada ditempat kejadian sering melontarkan persepsi buruk dan tanggapan tidak betul,” jelasnya.

Iqram sebelum ini turut terpalit kontroversi menceklk Mona Allen namun ia sekadar gimik mempromosikan drama.

Sebelum ini, nama Iqram juga pernah terpalit kontroversi apabila dia didakwa menceklk pelakon Mona Allen ketika penggambaran drama Hati Yang Dikhianati.

Bagaimanapun kedua-dua pelakon itu mengakui kekecohan tersebut hanya sekadar gimik untuk mempromosikan drama berkenaan.

Untuk rekod, Reen mengakui secara tidak sengaja meninggi suara selepas kejadian diceklk oleh Fezrul sebelum menghubungi pelakon tersebut menjelaskan keadaan sebenar serta menunjukkan kesan cedera dialaminya.

Fezrul dalam temu bual sebelum ini pula menjelaskan babak tersebut dilakukan dengan teknik betul dan kemungkinan berlaku ‘kem4langan’ kecil kerana apa terjadi di depan kamera tidak sama ketika sesi latihan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

Continue Reading

Hiburan

“Mengata Anak Orang Memang Seronok” – Ditudvh Tak Reti Jaga Anak, Suliza Salam Tampil Balas Komen Sark4stlk Netizen

Published

on

By

SUSULAN penularan video memaparkan aksi sumb4ng dikatakan mirip wajah Ismail Izzani, ibu kepada penyanyi berkenaan menjadi mangsa kec4man netizen di media sosial.

Rata-rata menyalahkan ibu Ismail iaitu Datin Suliza Salam, 57, yang didakwa tidak pandai menjaga anak selain memintanya menegur penyanyi berkenaan memandangkan ini bukan kali pertama dia terlibat dalam kontr0versi.

Tidak mampu lagi berdiam diri, Suliza dilihat membalas komen bi4dap netizen yang disifatkan sebagai seronok mengvtuk dan melemparkan fltnah terhadap dirinya dan keluarga.

Suliza memberitahu hanya Allah mampu memberi keampunan dan mengubah perbuatan manusia dan bukannya menerusi kata-kata orang lain.

Suliza tampil membalas komen bi4dap netizen terhadapnya.

“Nak, kamu nanti belum tahu juga, kan? Mengata anak orang memang seronok. Pengakhiran hidup siapa-siapa belum tentu.

“Allah yang Maha Pengampun. Bukan kata-kata orang yang akan ubah dia atau sesiapa juga, tetapi Allah. Fahamkan itu ya,” katanya.

Terdahulu, nama Ismail, 22, menjadi sebutan ramai apabila dia dikatakan individu dalam video yang bercluman dengan seorang wanita berpakaian sksi di sebuah kelab malam.

Menerusi video itu, lelaki tersebut dilihat berpelukan sambil menari dan kemudian mencium pipi dan leher seorang wanita.

Allah yang Maha Pengampun. Bukan kata-kata orang yang akan ubah dia atau sesiapa juga, tetapi Allah.

DATIN SULIZA SALAM

PENYANYI/IBU ISMAIL IZZANI

Dalam pada itu, Suliza yang juga penyanyi era 1980-an memberitahu dia menghargai segala teguran dan mendoakan netizen agar Allah menjaga alb mereka.

“Syukur Alhamdulillah. Terima kasih atas tunjuk ajar dan teguran. Semoga Allah melindungi dan merahmati kamu sekeluarga. Dijauhkan daripada segala alb dan muslbah,” ujarnya.

Sementara itu, netizen masih meluahkan rasa tidak puas hati dan meninggalkan komen sark4stik berhubung kontr0versi melanda Ismail di Instagram Suliza.

Ibu Ismail jadi mangsa kec4man netizen.

“Nak bertanya, Mail dah kena rotan belum? Sudah-sudahlah back up anak, benda sangat jelas,” komen netizen.

Usaha mStar untuk mendapatkan penjelasan Ismail berhubung isu tersebut bagaimanapun tidak berjaya apabila panggilan dan mesej dihantar tidak berjawab.

Ini bukan kali pertama nama penyanyi lagu Luar Biasa mencetuskan kontroversi malah pernah mencetuskan kem4rahan peminat apabila pernah berpelukan dengan seorang rakan artis senior pada 2018.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Continue Reading

Hiburan

(Video) “Ibu Bakar?…” – Perkongsian Terbaru Anak Dayah Bakar Buat Ramai Geram

Published

on

By

Anak lelaki kepada pengacara Dayah Bak4r iaitu Achbar Muhammad Fahri sering menjadi tumpuan ramai. 

Meskipun baru berusia dua tahun, gelagat lucu dan comel Fahri sering mencuit hati mereka yang melihat. 

Macam – macam kerenahnya yang menghiburkan seperti memberi al4san tidak mahu ke sekolah sehinggalah memanggil ibunya dengan nama sebenar Dayah. 

Rata – rata warga maya terhibur melihat gelagat Dayah dan Fahri yang sentiasa ceria selain membuatkan hari – hari mereka yang melihat turut ceria. 

Terbaru, perkongsian mengenai Fahri sekali lagi mencuit hati ramai dimana Dayah mengajar anaknya menyebut nama penuhnya. 

Pada mulanya Fahri hanya dapat menyebut nama ayah Dayah iaitu Bak4r sahaja, namun berhasil menyebut nama penuh ibunya buat kali kedua. 

 

Reaksi Fahri yang berjaya menyebut nama ibunya dengan betul membuatkan ramai ger4m dengan kecomelannya. 

“Kalau tak kelakar tu bukan Fahri lah kan, haish ger4m aih mulut tu cerdik sangat”

“Fahri ni happy go lucky laaa sebijik ibu dia. Nape comel sgt ni fahri?!!!! ”

“Nak tgk fahri lama2 biar terkenan. ger4mmmmm comel sangat ni”

“Melting la tgk fahri”

“Bestie vibes betul ibu dgn fahri ni ahhahaha”

“Eeeee fahri ni tau … comel sgt knpe … eee ger4mlahhh”

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Gambar, dayahbakar

Video, @dayahbakar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.