Connect with us

Hiburan

Terlalu Sedih Dengan Watak Yang Dibawa, Sherry Ibrahim Terpksa “Paused” Scene Gugurkn Kandungan, Sebab Rasa Sesuatu Pada Dirinya

Published

on

Semua sedia maklum, lakonan Sherry Ibrahim dalam Teduhan Kasih kasih sebelum ini telah berjaya meninggalkan impak kepada peminat dan penonton yang menonton drama tersebut. Terlibat Dalam Drama.

Sherry yang kini sedang giat menjalankan perniagaan sendiri mengakui bahawa dia tidak akan meninggalkan dunia lakonan yang terlebih dulu mengangkat namanya kerana padanya dua-dua sama penting.

Kini Sherry telah terlibat dalam satu drama, Wanita Milik Tuan Putra melalui slot Akasia di TV3 jam 7 petang.

Dalam drama ini, Sherry (Tania) telah diberikan tugas untuk memegang watak antagonis dimana dia merupakan seorang wanita yang cuba untuk merosakkan rumah tangga antara Putra (Hisyam Hamid) dan Bunga (Intan Najuwa).

Berkongsi Di Sebalik Tabir. Di Instagram miliknya, dia ada berkongsikan mengenai disebalik tabir pembikinan drama tersebut dan scene terbaru yang dilakonkannya adalah ketika dia meminta Bunga untuk menggugurkan kandungan.

“The only scene yang tak perlu Tania rase sedih tapi the only scene after i pushed Bunga untuk gugurkan kandungan tu i was in tears .. tu yg i had to paused my dialogue for a few secs sebab tibe2 rase sebak .. terfikir

“tergamak nye manusia mcm Tania ni

Sorry my dear @intannajuwa , i hope i didn’t pushed you too hard 

“Love you baby girl

“Ya Allah jauhkan lah sifat ini dalam diri ku

“A few more episodes to go.

“Tengok sampai episod 28 yang terakhir.

Satu-satunya scene yang tidak perlu Tania rasa sedih tetapi selepas scene saya tolak Bunga untuk gugurkan kandungan itu saya dalam kesedihan. Sebab itu saya terpaksa berhenti seketika dialog saya sebab rasa sebak.

Dia menyatakan dalam scene lakonan tersebut, dia terpaksa memberhentikan seketika dialog kerana berasa sebak memikirkan ada manusia yang sangup dan tergamak melakukan perkara sama seperti dalam watak yang dilakonkannya. Minta Dijauhkan.

Bukan itu sahaja, Sherry juga turut berdoa agar dirinya dijauhkan daripada mempunyai sifat seperti watak yang dilakonkan tersebut.

Perkongsian tersebut telah mendapat pujian netizen dan ramai yang bangga dan memuji Sherry kerana berjaya membawa watak antogis dalam drama tersebut.

Saya tidak sempurna, masih belajar agama – Sherry Ibrahim

TIBA-TIBA sahaja, tular gambar terbaharu pelakon, Sherry Ibrahim yang kini dikatakan sudah berniqab. Apatah lagi, swafoto dia bersama pengacara, Neelofa ketika menghadiri majlis ilmu turut bertebaran di media sosial.

Lantas ramai yang mula bertanya, benarkah Sherry sudah berniqab? Bagaimana pula dengan susunan kerjaya seninya selepas ini? Adakah dia akan memperlahankan langkah?

Ketawa manja tatkala diajukan soalan, Sherry punya jawapan sendiri. Jawablah! mendapatkan kebenaran. Sherry, jawablah!

J: Ramai yang teruja melihat swafoto Sherry bersama Neelofa, baru-baru ini. Apatah lagi, Sherry berniqab sama. Adakah memang itu imej baharu Sherry?

S: Sebenarnya, saya belum berniqab. Cuma ketika itu, saya kali pertama menghadiri majlis ilmu anjuran Neelofa. Banyak kali dia ajak, cuma belum berkesempatan.

Ketika bersiap-siap, saya buka kotak abaya yang dipakai dan ada disertakan sekali purdah. Jadi alang-alang, saya pakai. Segan juga sebenarnya. Kita pertama kali hadir dan tempat itu memang ramai orang.

J: Apabila gambar itu diperkatakan, ramai yang mendoakan agar Sherry kekal istiqamah dalam memakai niqab? Komen sikit?

S: Saya tidak muat naik gambar apa-apa malam itu. Cuma, ada beberapa gambar yang dimuat naik rakan selebriti yang hadir. Ramai pula warganet yang tertanya-tanya. Bila tahu itu saya, mereka teruja.

Alhamdulillah, memang saya dapat banyak pesanan peribadi dan komen di media sosial yang mendoakan supaya saya kekal istiqamah. Terima kasih. Saya gembira dengan penerimaan warganet.

Cuma perlu jelaskan, saya tidak berniqab. Takut nanti ada yang salah faham pula. Di Instagram pakai purdah, jumpa di luar tidak pula. Keluar pula cerita lain.

J: Sekarang ini, bila ada artis yang menunjukkan perubahan ke arah lebih baik, ada segelintir netizen mengharapkan agar seseorang itu terus sempurna. Kalau buat silap sikit, terus dikecam. Pendapat Sherry?

S: Saya selesa menjadi diri sendiri. Pada masa sama, saya aminkan doa mereka. Perkara yang baik dan boleh dijadikan pedoman, saya terima dengan hati terbuka.

Saya ini manusia biasa, jauh dari kesempurnaan. Banyak perkara yang saya sedang belajar. Ada yang perlu saya titikberatkan. Saya suka melihat sesuatu dari sudut positif. Doa yang baik-baik.

J: Tertekan tak apabila berhadapan situasi itu? Apabila sentiasa ada mata-mata yang memerhati dan mencari salah Sherry.

S: Tertekan itu tidak, cuma untuk memberi pemahaman kepada segelintir netizen itu sukar. Ada kala saya mengenakan pakaian yang agak ketat untuk bersenam, mereka mula mengecam dengan dahsyat sekali.

Pakaian itu adalah keselesaan saya dan masih menutup aurat. Saya sedang belajar untuk mencari solusi terbaik. Macam saya cakap tadi, saya tidak sempurna. Beri masa untuk kita saling menambah ilmu.

Sumber : Murai./limauaaamboi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

Naim Daniel terkejut foto bersama Sissy Imann tiada di poster ‘Famili Duo’… “Belum ada kata putus lagi untuk minggu ini”

Published

on

By

KETIADAAN foto Sissy Imann dan Naim Daniel di poster Famili Duo minggu ketujuh yang bakal berlangsung Ahad ini mengundang pertanyaan penonton.

Terkejut apabila dimaklumkan mengenai perkara itu, Naim, 26, meminta peminat terus bersabar dan mendoakan agar mereka dapat meneruskan saingan dalam program berkenaan.

“Saya pun baru tahu tiada nama kami dalam poster tersebut. Entahlah! Rasanya semua okey sahaja. Tunggu sahajalah nanti.

Nama Naim dan Sissy tiada dalam poster persembahan Ahad ini.

“Saya juga harap peminat dapat doakan urusan kami berjalan lancar,” katanya ketika dihubungi mStarpada Jumaat.

Dalam pada itu, Naim memberitahu dia dan Sissy masih belum membuat keputusan mengenai penyertaan mereka dalam konsert mingguan pada Ahad ini.

Ini kerana mereka masih belum membuat persiapan dan kesuntukan masa untuk melakukan persediaan.

“Sekarang ini masih lagi dalam proses menguruskan beberapa perkara. Tengoklah bagaimana nanti… belum dapat kata putus lagi untuk minggu ini. InsyaAllah kami akan muncul.

“Sepatutnya pada malam Ahad selepas selesai konsert kami sudah berikan lagu untuk minggu seterusnya, namun kali ini lagu pun belum ada,” ujarnya.

Berkongsi perkembangan terkini, Naim berkata Sissy masih belum bersedia untuk menjawab persoalan dari mana-mana pihak susulan insiden menangis di atas pentas akibat komen pedas daripada juri Mas Idayu.

Tengoklah bagaimana nanti… belum dapat kata putus lagi untuk minggu ini. InsyaAllah kami akan muncul

NAIM DANIEL

PENYANYI

“Saya sentiasa berhubung dengan Sissy dan sekarang ini dia masih lagi dalam proses untuk bangkit selepas apa yang berlaku. Dia juga belum bersedia untuk bercakap dengan sesiapa.

“Ramai yang memberikan reaksi berbeza dengan apa yang telah terjadi. Kami terima baik semua komen tersebut dan dijadikan semangat untuk teruskan perjuangan dalam kerjaya ini,” ujarnya.

Tangisan Sissy di pentas Famili Duo menjadi bualan ramai.

Pada minggu keenam konsert Famili Duo, Mas Idayu memberikan komen pedas terhadap nyanyian Naim dan Sissy menerusi lagu Jampi dalam versi keroncong yang dikatakan tidak sedap dan terlalu keras.

Terkesan dengan kata-kata tersebut, Sissy tidak dapat menahan air mata ketika di atas pentas dan terus meninggalkan dewan selepas tamat persembahan.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Continue Reading

Hiburan

Puteri Sarah Dan Anak-Anak Berangkat Ke Tanah Suci, Sekali Komen Ibu Mertua Datuk Dr Fadzillah Kamsah Buat Ramai Seb4k

Published

on

By

Pelakon sens4si, Puteri Sarah Liyana berangkat ke Tanah Suci Makkah bagi mengerjakan ibadah umrah buat kali kedua bersama dua orang anaknya iaitu Syaikhul Islam dan Sumayyah.

Sebelum berangkat, Sarah juga sempat membawa kedua-dua anaknya berjumpa dengan ibu dan bapa mentua, Datuk Yusof Haslam dan Datin Patimah Ismail di kediaman pengarah dan penerbit popular itu di Taman Melawati, Kuala Lumpur pada Rabu.

Sarah memuat naik gambar Yusof bersama cucu-cucunya beserta kapsyen, ‘Grandpa’s love’.

Ibu mentua Sarah turut menitip komen mendoakan agar Sarah diberikan kekuatan dan kesabaran sepanjang menjalani ibadah umrah.

“Semoga Allah berikan kesabaran dan kekuatan kepada anakanda Puteri Sarah untuk mengerjkan umrah dengan membawa hati yang telah hancur luluh bersama Syaikhul dan Sumayyah (nyawa penyambung hidupnya),” tulis Patimah.

Menerusi satu hantaran di laman Instagram sebentar tadi, pelakon berusia 37 tahun itu memuat naik beberapa keping foto ketika berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Berdasarkan kapsyen, Sarah yang mengenakan penampilan serba putih berharap orang ramai mendoakan dirinya dan anak-anak sekali gus dipermudahkan urusan sepanjang berada di Tanah Suci.

“Doakan Sarah dan anak-anak ya,” tulis Sarah atau nama lengkapnya Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin.

Walau bagaimanapun, kelibat suaminya Syamsul Yusof tidak kelihatan sebaliknya hanya ibu bapa serta adik beradik Sarah yang dilihat hadir mengiringi perjalanan tersebut di KLIA.

Difahamkan, ini adalah kali keenam pelakon drama Suri Hati itu menunaikan umrah dimana empat kali bersama suaminya yang juga pengarah popular sebelum memiliki cahaya mata.

Sehingga kini, dia terus menjadi perhatian ramai selepas memfailkan permohonan cer4i terhadap Syamsul yang mengaku sudah berkahwin dengan seorang wanita bernama Ira Kazar di Thailand.

Sementara itu, pakar motivasi terkenal, Datuk Dr Mohd Fadzilah Kamsah turut meninggalkan komen, mendoakan perjalanan Sarah dan anak-anak dipermudahkan selain meminta pelakon itu memaklumkan kepadanya sekiranya sudah pulang semula ke tanah air kelak.

“Tok Abah doakan perjalanan umrah kamu dan anak-anak semoga dipermudahkan serta mendapat hikmah sebesarnya ya. Balik Malaysia nanti maklumkan Tok Abah ya nak,” tulis Fadzilah.

Untuk rekod, Sarah dan Syamsul berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 6, dan Sumayyah, 4.

Sumber: Instagram Puteri Sarah, OMM, MH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Continue Reading

Hiburan

“Bukan takut… itu bukan tahap saya…” – Ini respon Mas Idayu bila ada desakan netizen minta masuk GV

Published

on

By

GARA-GARA memberikan komen pedas terhadap persembahan Sissy Iman dan Naim Daniel di minggu keenam program Famili Duo (TV3), juri tetap iaitu Mas Idayu berterusan menerima kec4man hebat netizen di media sosial.

Selain kritikan mengenai penjuriannya, ada juga netizen mencabar Mas menyertai program nyanyian seperti Gegar Vaganza (GV) untuk membuktikan dia juga mampu menyampaikan pelbagai genre lagu dalam pertandingan berkenaan.

Menjawab mengenai komen itu, Mas atau Mas Idayu Mesnun, 51, berkata dia tidak gentar untuk menyertai mana-mana pertandingan namun pengalaman selama 38 tahun dalam industri lebih melayakkan dirinya untuk berada di kerusi juri.

Mas Idayu kongsi sudah 16 tahun duduk di kerusi juri.

“Bukan takut… itu bukan tahap saya… minta maaf! Pertandingan bukan tempat saya dah, sekarang tahap saya menjuri. Saya aktif menjuri. Sudah 38 tahun saya dalam industri dan sejak 16 tahun lalu saya jadi juri, sekarang ini baru saya terima kecaman paling tinggi.

“Seorang penyanyi atau guru vokal belum tentu boleh komen, jangan kerana tak puas hati dengan komen suruh saya masuk pertandingan. Yang duduk di kerusi juri itu tidak semestinya boleh menyanyi, pengalaman dia yang orang kena ambil,” katanya ketika dihubungi mStar.

Sementara itu, penyanyi lagu Senggol Senggolan, Cubit Cubitan ini berpendapat penyanyi yang sudah berjaya mencipta nama tidak perlu memasuki mana-mana pertandingan nyanyian lagi.

“Mereka yang dah legend tak perlu suruh masuk pertandingan. Mereka yang dah ada nama, jangan jatuhkan maruah mereka untuk masuk pertandingan. Pertandingan hanya untuk mereka yang rasa diri mereka layak sahaja,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Mas menjelaskan tindakannya menutup ruangan komen di akaun Instagram miliknya membuatkan dia tidak membaca kecaman daripada netizen.

Pun begitu, dia berlapang dada menerima segala kata-kata tersebut bagi memastikan peserta di dalam Famili Duo menunjukkan persembahan terbaik setiap minggu.

Makilah mereka sebanyak mana sampai dia orang puas… sampai terputus dia orang punya bil telefon atau habis topup mereka.

MAS IDAYU

PENYANYI

“Saya mengalu-alukan komen sesiapa sahaja yang nak memaki dan mencaci saya. Sejak beberapa hari ini saya banyak terima kata-kata kesat daripada netizen. Syukur Alhamdulillah, buatlah banyak-banyak lagi.

“Makilah mereka sebanyak mana sampai dia orang puas… sampai terputus dia orang punya bil telefon atau habis topup mereka. Paling penting, peserta Famili Duo bagus,” ujarnya.

Mas bagaimanapun berkata dia tidak kisah jika ada peserta Famili Duo membenci dirinya namun berharap mereka bertahan sehinggalah program berkenaan berakhir.

“Saya harap peserta Famili Duo bertahan dahulu sampai habis program ini. Kalau selepas ini dia orang nak benci saya pun terpulang.

Mas Idayu dan Ajai sebagai juri tetap Famili Duo.

“Yang bagi markah saya dan juga Ajai, bukan netizen ataupun sesiapa yang berkokok dekat luar itu. Apa pun saya harap caci maki yang saya terima ini membuatkan Sissy Imann dan Naim Daniel lebih bersemangat sebab banyak yang sokong mereka ini,” ujarnya.

Sebelum ini, Mas memberi kritikan hebat kepada persembahan Sissy dan Naim menerusi lagu Jampi nyanyian Hael Hussaini kerana menganggap nyanyian mereka sangat kasar dan tidak sedap.

Susulan itu, Mas menerima kecaman hebat daripada netizen dan beberapa selebriti yang tidak senang dengan cara penjuriannya itu.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.